Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-13, 19:15   #36
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Ni som skriver knäböj och marklyft. Kan ni själva verifiera att det bygger magmuskler? Dvs, har ni fått väl utvecklade magmuskler av enbart dessa övningar? Är ni för feta och inte vet så behöver ni inte yttra er. Jag har tidigare skippat vanlig magträning men däremot kört knäböj och marklyft, även varit förhållandevis stark i dessa övningar också, men mina magmuskler har knappast blivit välutvecklade av det. Tycker dessutom det är svinjobbigt att köra vanliga situps också nu när jag väl börjat träna magen separat.
Om man märker ett behov så är det väl bara att träna efter det? Alltså, märker du att du är svagare än du skulle vilja vara i magen så tränar du den. Märker man inget sådant behov så får man väl anta att den övriga träningen har räckt till.

Jag kan varmt rekommendera utrullningar. Börja från knästående och försök jobba dig upp till stående. Det är ett väldigt stort steg från knästående till stående så några vettiga progressioner längs vägen kan vara på sin plats. Man kan göra det tyngre med viktskivor eller gummiband. Man kan köra stående mot ett stopp, allteftersom man blir starkare flyttar man fram stoppet. Man kan även vända på gummibanden för att få hjälp och på så vis göra det lättare (bra när man börjar försöka med stående).

Cable crunch är med bra, det är mest de två övningarna jag kör men ibland blir det benlyft eller varianter av sidebends eller plankan om jag blir uttråkad.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat