Ämne: Tjock & tjej
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-27, 14:28   #8
dazeds
Registered User

dazedss avatar

Reg.datum: Aug 2010
Premiär!

Idag hade jag tid att träna på dagen, något som inte kommer hända igen. Bäst att passa på när gymmet är typ tomt tänkte jag och lallade till mitt nya hem med träningspasset jag fått ordinerat.

Väl där inser jag att vanliga träningsställen inte är anpassade riktigt efter passkoordinators önskemål men efter lite letande hittade jag typ rätt saker...

Knäböj.

Vikter:

•Utan stång x 10
•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5

Vikten är inget problem alls. Däremot är stelheten det. Svårt att få känslan var någonstan jag kommer ner utan att automatiskt gå upp på tå eller sätta mig på röven. Lite vingligt därför.

Bänkpress

•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5
•20 kg x 5

Vikten är inget problem alls. Däremot att jag är svagare i vänster. Blir lite vingligt bara därför. Tror jag fick till det hyfsat på slutet (trots att två farbröder lyfte tunga saker bredvid mig och jag kände att jag var med i en bögporris)

Kroppsviktsrodd

•Kroppsvikt till fail 9
•Kroppsvikt till fail 7
•Kroppsvikt till fail 8

HAHAHAHAHAHA. Vilket skämt. Jag var kass. Mycket beroende på att jag inte har en aning om hur det ska ta när det tar på rätt vis.

Armhävningar

•Kroppsvikt till fail (4/17)
•Kroppsvikt till fail (7/8)
•Kroppsvikt till fail (7/7)

Alltså, det här med armmuskulatur kan jag komma fram till är högst underutvecklat hos mig. Iaf, gjorde först sådana som med god vilja kan räknas som "riktiga" sen tog jag resten på knäna, bara för att vara lite duktig.

Omvänd situp

•Lyft x 12
•Lyft x 12
•Lyft x 12

Antingen är jag sjukt stark i magen eller så gjorde jag galet fel. Tog inte ett jäkla skit. Blev inte ens trött. Fick testa lite andra varianter bara för att få till den där härligt brännande känslan i magen.

Överlag gick det bra. Benen krånglade inte lika mycket som jag trodde. Känner av höger höft nu, men det känns mer som kramp än som inflammation. Stretchade en del och det gör att det känns bättre ett par minuter, vilket det inte borde om det är en inflammation. (mitt ena ben är kortare än det andra vilket orsakar korta lårmuskler och stel ländrygg osv osv. Om jag har mycket träningsvärk blir det att jag går konstigt för att avlasta och musklerna blir förvirrade)
dazeds är inte uppkopplad   Svara med citat