|
Höll på att glömma att jag skulle träna idag enligt mitt nya program. Hade för mig att jag hade vilodag idag men icke. Jag slocknade vid halv sex, och vaknade klockan sju och kom på att jag skulle träna. Jag var ju lagom seg då, men var bara att kvickna till så gott det gick. Det gick hyffsat bra ändå, och när jag väl var på gymmet vid 20:00 så kände jag inte direkt av segheten nå mer.
Marklyft
160*5
160*5
160*5
Det gick ganska bra. Körde inte max såhär första gången, men sista set var allt lite jobbigt. Främst var det väl formen som släppte lite om jag inte tänkte på den. Men jag hade nog kunnat mata på en hel del fler rep. Får se hur jag gör nästa pass, om jag kör ett till pass på 160 för att komma igång lite. Lutar nog åt det. Sedan blir det väl att börja höja.
Chins
*8
*8
*8
Ingen överansträngning. Men jag tycker det är väldigt avigt att köra chins utan extravikt numer. Nästan som att det känns jobbigare på nåt sätt. Ska nog köra med 10kg nästa pass tror jag.
Hantelrodd
53,5*6
53,5*6
Körde bara två set. Greppet sviktade faktiskt dom sista reppen, men jag behövde inte ta nytt grepp i alla fall. Men hanteln var på väg att glida lite. Skulle egentligen kört skivstångsrodd men stången vid powerracket var upptagen. Jag hade ju iofs kunnat ta en annan stång och köra från marken men jag ides inte det. Skadar ju inte att köra hantelrodd liksom.
Curl i kabel med stång
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Fullt mag*8
Stången fortfarande upptagen, svingstångcurl på 60kg medelst bälte pågick i powerracket. Självklart curlar man där. Det är antagligen den vanligaste övningen som utförs i powerracket på detta gym. Om det nu är ett powerrack i ordets rätta bemärkelse vet jag inte, men en knäböjsställning typ.
Svårt att säga något om dagsformen, men den var väl helt ok. Eller typ vanlig.
|