Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-03, 21:00   #11
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Byt ut potatisen mot något annat. Det är inte bara kolhydratinnehållet utan även volymen på maten. Potatisar är ganska stora. Creme fraiche-klicken är liten.
Dina inlägg är säkert inte så kryptiskta, men det känns ändå som jag missar något. Har väl ätit för mycket kolhydrater.

Byter man ut ye mängd potatis mot en klick creme fraiche lär väl inte hungern dämpas särskilt väl?

Citat:
Ursprungligen postat av MissC Visa inlägg
Min standardlunch (ett par, tre dagar av en femdagarsvecka) när jag jobbade heltid var en halv kruka sallad, en tomat, en burk tonfisk och en avocado som jag hackade och rörde ihop. Ibland lite andra grejer också om jag råkade ha hemma, men det här var grunden. Ingen paltkoma och jag stod mig sjukt mycket längre på det än på måltider baserade på pasta eller potatis. Mängden kan ju utökas, och man kan ju tillsätta typ nötter eller oliver om man vill ha mer energi, men det här funkade bra för mig under en lång tid.
Detta tror jag också kan vara vettigt, har funderat på samma sak själv. Tonfisksallad eller liknande, får väl laborera med om det räcker att bara äta sallad utan något mer till dock.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat