Citat:
Originally posted by Kwon
Hur Cali ser ut själv har ingen relevans i frågan.
Man kan ej rå för att man attraheras(eller inte) av si eller så, oavsett hur man ser ut själv.
Det där är ju aningen komplicerat, att vara attraherad i någons kropp och egenskaper men ej av andra viktiga attribut, som till exempel ansiktet!
Du måste tänka såhär, är jag attraherad av 'henne'.
Helheten alltså. Kemin verkar funka, hon har de egenskaper du tycker om och det funkar i sängen.
Men min fråga är, har du problem att se henne upp i ansiktet vid konversation? Om inte, kör på, låter som en pangbrud annars.
Du verkar tycka om hennes personlighet, egenskaper och kropp.
Tänk också på, det som är fult för en person kan vara vackert för en annan.
|
Det Kwon säger ovan stämmer bra, det är du som skall ta beslutet och du skall tänka på vad du tycker. Känner du ingen attraktion så lär det ju ändå inte hålla. Tycker du om henne som hon är så skall du köra vidare och inte vara orolig för vad andra tycker om hennes utseende. Tycker du att hon är ful så förstår jag faktiskt inte varför du hamnat i den sits som du gjort? Skönheten kommer från insidan och skönheten ligger i betraktarens ögon. Floskler givetvis men gillar du inte vad du ser så säger det mig att hon inte är rätt för dig och tanken är kanske inte att ni skall vara ihop.
Jag skulle inte kunna tänka mig att vara ihop med någon som jag inte tror mig ha en framtid tillsammans med. För att ha en framtid tillsammans så bör många punkter vara uppfyllda från båda håll. Sedan får man värdera dessa punkter vartefter. Med tiden förändras ens egna ideal. Det som du idag tycker känns viktigt kan kännas obetydligt om några år. Jag tycker inte att man skall "stå ut" med en partner som man egentligen inte vill vara med. Då är det bättre att bryta upp och hitta någon som passar er båda bättre.
Lycka till!