Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-28, 10:57   #498
tomccc
Kärlek

tomcccs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Nej, ingen människa besitter bara egenskaper någon annan tycker är 100% underbara, det är jag helt övertygad om. Jag tror inte på Den Rätte. Det låter onekligen som att du gör det.
Jag tror nog mer på dem rätte än den rätte men jo, jag tror det finns några för alla.

Men vi pratar om två olika saker här, du har dragit det till sin gräns och pratar om ett absolut ideal. Ett absolut ideal finns ju faktiskt ingenstans, utom i medvetandet. Jag, och förhoppningsvis även slartibartfast, pratar om ett verkligt ideal, dvs någon som är mer av ett ideal för någon.

När man t.ex. tycker att det är ideala förhållanden i skidbacken kanske det är -5, blå himmel, skönt före och inte mitt i någon sportlovsvecka. Men..det kan ju även ha snöat 2 m dagen innan, rossignol vill att du testar på deras nya breda offpistskidor och någon guide erbjuder sig att åka med dig gratis resten av veckan. Glömde jag att säga att du, förutom guiden och liftpersonalen, är den enda på berget för att alla andra har snöat in? Även fast just detta inte har hänt kan man ändå tycka att man åker i ideala förhållanden, en helt vanlig dag.
tomccc är inte uppkopplad