Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-09, 12:37   #89
Nelson81
Sponsored by OLW

Nelson81s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle Visa inlägg
Varför är det så att folk ska envisas med att ha hund när de bor i tätorter? Det är alltid ett jävla meck tycker jag med hundar som bor i stan. Det kan ju inte vara nyttigt för en hund att sitta i en lägenhet under dagen och sedan få en promenad på kvällen? Måste bli ena hemskt feta/lata hundar.

Mina föräldrar är hundägare, de bor på landet, de jagar med båda hundarna, dels 'i skogen' och på fjället. Jag har nog aldrig sett hundar så lyckliga som när det äntligen vankas höst och farsan börjar plocka med jaktkläder och gevär - Då jäklar blir det fart hemma. Sedan när de väl får komma ut och springa som de är tänkta att göra.. Ja, då undrar man hur det vore om man bodde i stan istället. Stackars hundar som bor i stan.

Förövrigt är det slut på katter där mina föräldrar bor. På landet så finns det väldigt få katter som någon egentligen bryr sig om. Kommer de in på vår mark så är det ju trist, men oftast stryker de med.
ang folk som inte förstår hur man kan ha hund i lägenhet: är väl ändå inte i bostaden man motionerar hundarna.