Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-09, 12:36   #88
Nelson81
Sponsored by OLW

Nelson81s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Dåligt Original Visa inlägg
Jo men samtidigt är det bara ett djur som när som helst kan sticka iväg, fast den aldrig gjort så förr. Det är lite så jag tänker.

Man kan aldrig lita på ett djur till 100%.

En vän till familjen har hundar, och dom är så fruktansvärt lydiga, lämnar inte ägarens sida på promenader, aldrig kopplade, ja du förstår. Men så en dag drar den ena iväg, vilket den aldrig hade gjort på nästan 7 år.

Samma gäller folk med lydiga hundar, främst hanar, som går med hundarna lösa, för att dom aldrig sticker iväg. Jag har sett dom dra iväg när dom får vittring på en löptik, och löptikar kan man tyvärr inte undvika.

Jag har sett så mycket skit hända med hundar som normalt aldrig går emot förarens kommando, därför tycker jag att det ska vara koppeltvång, överallt och hela tiden. Förutom då i inhägnader, och är man lite blödig så där och anser att en hund som BARA går kopplad mår dåligt kan leta upp en sådan rastplats där hunden inte kan hoppa över stängslet. Där kan den springa och dona med sitt bäst den/dom vill.
folk (speciellt dom med småhundar) brukar lätt glömma bort att det är djur dom äger, tragiskt när man ser kärringar som behandlar sina hundar som småbarn och man ser riktigt hur illa dom mår av det.