Överkropp (+ben)
Tisdag 4/5
Träningstid: Runt 5 snåret, ~75 min långt.
Betyg: 7/10
Marklyft
4 x 70 kg
2 x 90 kg
3 x 90 kg
3 x 90 kg
3 x 90 kg
3 x 90 kg
Lite småtungt, vet inte om tekniken var 100 men det kändes okej iaf.
Dips
12 x kv
15 x kv (
PB!)
15 x kv
15 x kv
15 x kv
10 x kv
10 x kv
8 x kv
Orkade varken med bänk, militärpress eller något annat så det fick bli dips istället. Najs med PB även om jag väger mycket mindre än när jag satte mitt förra PB. Bra med ork också, hade nog kunnat göra några till i början men valde att spara mig. Nästa mål blir 20 st
Supersetat med
Kabelrodd
8 x 60 kg
8 x 65 kg
6 x 65 kg
6 x 65 kg
6 x 65 kg
Dåligt med ork som vanligt här..värst var det för benen som skulle hålla emot, skakade som fan
Maskinrodd
(
ostrikt)
5 x 80 kg
6 x 75 kg
5 x 75 kg
Cable crunches
3 set @ 8-10 reps
Fått lite av en Aha-upplevelse här, väldigt skön övning när man utför den rätt (huvudet böjs mot knäna)!
Supersetat med
Pushdowns
2 set @ 8 reps
Ett försök till en tricepsövning, eftersom EZ-stången var upptagen, gick inge vidare.
Kommentarer:
Det blev ett pass med fokus på rygg, axlar och triceps idag, då jag inte kände för bänk/hantelpress.
Stort kcal-underskott igår (och ett allmänt underskott) och dåligt med mat innan passet idag gjorde att jag kände mig rätt så slut under dagens pass. Men det får vara så just nu, ligger på rätt stort underskott skulle jag gissa. Ska försöka komma ner några kg till innan juni har jag bestämt. Marken å dipsen gick ändå okej idag så därför får detta pass godkännt. Tyvärr snackade jag bort en del tid men fan, så är det ibland.
Ben nån dag när jag har tid..