Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-17, 09:10   #12
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ah. Dödsrycket kändes inte så relevant men den där tråden från 2005 berör samma ämne.

Jag hade aldrig haft hypnagog hallucination i det avseende att jag sett varelser vid medvetet tillstånd. För första gången i mitt liv hände detta mig inatt. Uppenbarligen finns det en koppling mellan att jag tänkte på det här strax innan läggdags och att jag sedan (tyvärr) upplevde det. Lite ironiskt, då mitt syfte var det motsatta. Att jag låg i 39 graders feber bidrog det med. Detta upplevde jag:

1. Ett kollage av halvläskiga bilder och scener i näthinnan, men dessa var distanserade från mig.
2. Det första som hände var att det kom upp en bild av en lila teletubbie med svarta klotrunda ögon. Såg den bara med stängda ögon, och när jag började blinka snabbt och kolla någon dm från sängen blev det som en film som spelades upp där den satt och stirrade på mig. Lite läskigt.
3. Hade ögonen öppna när jag två meter bort ser ett alienansikte (det klassiska från 50-talet) sväva i luften och komma närmare till den till slut landade på min kudde rakt framför mig och sedan försvann. Det sägs att vissa som fått för sig att de blivit bortförda av aliens gjort det på det här sättet (fast givetvis i ett mycket kraftigare tillstånd).
4. Det sista som hände innan jag gav upp att somna in och började se på Conan O'Brien för att tagga ner (kl 4 på morgonen) var det läskigaste. Jag såg ett ansikte som var en ihopslagning av ett mänskligt huvud och huvudet av en tiger. Detta upplevde jag i full färgskala, särskilt ögonen. Bara huvudet såg jag, och det var riktat åt vänster håll och såg rakt fram. Utan vidare började ögonen vrida sig åt höger, mot mig, och såg mig rakt i ögonen. Hoppade till då det var en så sjukt stark upplevelse. Därefter såg jag som sagt på Conan O'Brien och lyssnade på Dire Straits i en halvtimme innan jag somnade av mig själv.

Så jag ser två lösningar till det här "problemet". Bli av med febern, och ge fan i att tänka på sådana här saker en kvart före läggdags.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat