Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-27, 13:57   #1
Brinken
Registered User

Brinkens avatar

Reg.datum: Jul 2006
Gympersonalens ansvar, vad är det egentligen?

Jag tränar på en mycket välkänd gymkedja i Stockholm, som påstår att de jobbar för en steroidfri träningsmiljö. Visst, man kan inte pissprova alla personer, men det är ju uppenbart att alla inte lever på enbart kyckling och ris. Hur hanterar personalen detta? Vad gör de för att motverka att de tränande använder olika droger?

Sen kommer vi till ett problem som jag tycker är nästan värre. Det gäller (oftast) tjejer med ortodoxi/anorexi eller liknande störning. Dessa förekommer ju på nästan alla gym och det är uppenbart att de inte mår bra av att träna på de hysteriska sättet de gör.

Hur hanterar man detta? Vad är gympersonalens skyldighet? Är det någon här som jobbar på gym och kan dela med sig av vad ni gör? Eller någon annan som har sökt kontakt med dessa personer och pratat med dem?

Vore intressant att veta. Jag får ont i kroppen av att se vissa slita ut sig och skulle så gärna vilja be dem sluta, men det är ju väldigt känsligt...

Vore som sagt intressant om någon kan dela med sig av sina erfarenheter!