Rygg & Triceps (främre axlar)
Torsdag 18/2
Träningstid: kl 11:30 före frukost, EAA + halv banan innan/efter. 70 min lång typ
Betyg: 6/10
Latsdrag
(
Breda, såklart)
10 x 50 kg
5 x 60 kg
3 x 70 kg
4 x 70 kg (
knappt under hakan..)
5 x 65 kg
Gick totalt värdelöst här idag.. allt var tungt och jag kände inte för att köra fler set.
Supersetat med
Dips
8 x kv
12 x kv
10 x kv
10 x kv
8 x kv
Gick också åt helvete, var satans tungt och de sista seten/repsen var brutalt jobbiga, tog ut mig totalt!
Maskinrodd
6 x 80 kg
6 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 75 kg
5 x 75 kg
6 x 75 kg
Bra med kraft här åtminstonde! När jag väl blev trött och sänkte 5 kg kändes det som 15 kg lättare, hade kunnat fortsätta länge ;D
Superstat med
Liggande tricepsextensions
8 x 25 kg
7 x 25 kg
5 x 25 kg
4 x 25 kg
Kunde ju gissa att det skulle gå såhär efter de jobbiga dipsen, satan asså! Totaldog i triceps. Kanske lägger denna övning på hyllan ett tag till förmån för smalbänk/pushdowns, får se..
Sittande dips i maskin
6 x 80 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
Kul maskin som jag inte kört på ett år kanske. Tar brutalt mycket på axlar men även bröst, trots mycket smalt grepp. Skulle vilja maxa denna nån gång, bara "för att" och tror inte det är så svårt, då viktmagasinet bara går till 120 och jag klarade 90 med trötta triceps
Supersetat med
Hantelrodd
4 x 35 kg (ostrikt)
5 x 30 kg
5 x 30 kg
Lite tunga hantelroddar, trodde jag ja..var rätt slut från maskinrodden märkte jag :o
Kommentarer:
Kände inte att jag hade ork för ett Rygg, axlar och triceps pass så det blev bara rygg och triceps, som ett undantag.
Blev ett rätt segt pass. Hade visserligen inte käkat frukost men ändå..
Tror inte jag kommer träna före frukost så ofta framöver, inte under deffen iaf.
Brutal träningsvärk i framsida axlar idag iaf!
Precis som i måndags, så glömde jag bort stångshrugsen, jävligt störande!
Skulle såklart ha kör sidolyft också..