Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Spartacus
Lite väl mycket rip-off på 300 när det gäller vissa aspekter. För övrigt hade jag personligen önskat mer genuin känsla och historia (tänk Rome) men jag antar att det inte låg inom budgeten. Nu är det någon slags korsning mellan 2 Fast 2 Furious attityd, dåligt blodsplatter, och fula ord.
Det kanske tar sig. så jag tittar vidare. Hade ju dock varit otroligt kul med en riktigt välgjord serie om Spartacus och upproret. Kunde ha blivit hur bra som helst.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Sedan är det ju dubbat också, det är så hemskt dåligt  Vissa scener blir det extremt tydligt i.
|
Vad ni gnäller. Den är ju helt ok. Att den är lite stilistiskt lik 300 i fighterna och inte har aldeles för mycket Rome liknande såpopera, är ju en bra grej.
Skulle de gjort den helt realistisk så skulle man inte se en enda magruta eller deffad kropp heller. Gladiatorer åt en väldigt kornrik kost för att lägga på sig mycket underhudsfett vilket skyddade dem från att skärsår skulle skada muskler och nerver. Dessutom var det väldigt sällan ngn som dog, plus att de inte hade så miserabla levnadsförhållanden - det var helt enkelt inte bra business att låta gladiatorer dö eller vara missnöjda. Det är en saga, helt enkelt.