Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-02, 22:07   #7698
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Första bröstpasset efter axelskadan...

Muskelgrupp: Bröst o triceps
Målsättning: Tillbaka till högrep igen samt försiktigt provträna axeln!
Motivation: Den var bra, men jag var ängslig innan gymet - skulle axeln palla detta nu?

rotatorcuffar:
några set viftandes med 4,5 kg hantel

bänkpress
1 set [ 25 x 20 kg ] värmavärmavärma
1 set [ 10 x 40 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 55 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 65 kg ] +10kg ökning mot för i höstas på högrep, alltimehigh totalvikt högrep! no problem

lutande bänkpress i smith:
1 set [ 8 x 10 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ] alltimehigh högrep! fick jobba lite sista reps

cc-over
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ] inga prob.

repdrag över huvudet
1 set [ 12 x 35 kg ] jäklar vad lätt detta var då
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ] alltimehigh högrep!

pushdown
1 set [ 14 x 40 kg ]
1 set [ 14 x 40 kg ] alltimehigh högrep!

SUMMERING:
Aaaaah, som jag har längtat till att börja träna högrep igen. Jag körde ju högrep hela sensommaren och hösten, sedan växlade jag till lågrep, därefter medel och nu blir det högrep en period till. Det passar egentligen rätt bra med tanke på min axelskada och min brutna tå - lite lugnare, lite lättare, men ändå får jag kämpa skiten ur mig.

Så jag plockade fram mina tre sista högreppass från september/oktober och skrev ner de vikterna jag körde då. Lite rädd, lite nervös. Hur mkt styrka har jag tappat i bröst? Hur känns axeln?

Ja, resultatet ser ni ju ovan. Jag orkar inte räkna hur många kilo mer jag förflyttade nu idag, men vanliga bänken var hur lugn som helst, lutande bänken var enbart tung sista set/reps. Näst sista set i pushdowns fick jag också jobba lite på slutet, men annars gick detta passet hur lätt som helst.

Direkta styrkeökningar sedan i september/oktober, då jag körde med mindre vikter än detta och fick slita bra mkt hårdare. Underbart!

Axeln då? Känningar, absolut, men ingen smärta i axeln idag. Jag gick dock och masserade o klämde på den hela passet. Passet gick bra att utföra, men jag törs inte ropa hej. Det är ikväll/inatt samt imorgon det visar sig om jag var en jävla idiot som körde bänk idag eller inte.

Idag kände jag mig stark. Jag är starkare, i bättre form och större än vad jag var i sensomras/höstas. En mycket bra avslutning på tisdagen iaf - detta kan bli hur bra som helst träningsmässigt i år!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat