Fredag 20100101: Djup styrkelyftsböj: 60kg/3*5, 100kg/5, 140kg/3, 180kg/3, 200kg/3, 212,5kg/2.
Djup styrkelyftsböj med bälte: 232,5kg/3, 247,5kg/2, 260kg/1.
Djup styrkelyftsböj med dräkt, lindor och bälte: 307,5kg/3 (5cm, 3cm, 2cm grund), 345kg/2 (3cm, 2cm grund), 380kg/1 (3cm grund).
Djup excentrisk styrkelyftsböj med dräkt, lindor och bälte: 415kg/3.
Djup excentrisk styrkelyftsböj med bälte: 260kg/5, 267,5kg/5, 275kg/5.
Tävlingsbred bänkpress med brygga: 60kg/3*5, 102,5kg/5, 145kg/5, 165kg/4, 180kg/1.
Tävlingsbred bänkpress med brygga, tröja och stopp: 210kg/5, 215kg/5, 217,5kg/5.
Tävlingsbred bänkpress med brygga och långsam excentrisk fas, tre min vila mellan seten: 152,5kg/2*6, 152,5kg/5.
Dagens pass är nog det värsta genom tiderna. Jag insjuknade i magsjuka igår klockan 19 och det gick om först vid 05:00 i morse. Tänkte därför först hoppa över passet, men ändrade mig. Har dessutom dragit på mig en fruktansvärd nackspärr och har så ont i nacken att jag nästan inte kan vrida huvudet utan att vara nära att börja gråta. Valde dock att försöka göra så gott jag kan och åkte iväg för att plåga mig igenom passet. Med vätskebrist och utan näring i kroppen gjorde jag trots allt ett helt okay pass, men ville bara ge upp hela tiden.
I böj gick hela uppvärmningen segt, och det gjorde fruktansvärt ont i nacken, men 260kg var trots allt ganska lätt sett till hur det gått de tidigare passen i programmet. Midjeomfånget har dock minskat efter lång tid med för lite vätska och mat, så jag skulle ha behövt ett hål till i bältet för att få bra stöd. Gjorde 307,5kg riktigt lätt, ja det var allt för lätt för att kunna ta mig ner mot godkänt djup. På 345kg gick det lika lätt och djupet var lite bättre. Gick 380kg sista böjen och det var faktiskt ett riktigt lätt lyft. Hade helt säkert kapacitet för 400kg i en böj kring parallellt. Utgången och bromsningen på 415kg gick lätt trots att bältet var lite för stort. De tre seten excentriskt utan utrustning började dock krutet att tryta och jag fick kämpa riktigt bra i sista repetitionen på 275kg. Gjorde dock helt exemplariska bromsningar och tror att jag kan avsevärt mycket bättre under andra omständigheter.
I bänkpress gjorde det så ont i nacken att jag nästan inte kunde lyfta alls. Tvingades avvika från programmet och gjorde bara en singel på 180kg då jag egentligen skulle ha gjort tre reps. Skulle därefter ha gått på 190kg och gjort en singel men valde att dra på mig tröjan i stället. Kämpade mig igenom tre femmor på vikter som gjorde triceps riktigt trött med tröjan dragen så att den var riktigt stor. Därefter var det dags för tre set med lite vila och långsam excentrisk fas. Det gjorde då så pass ont att jag nästan inte alls kunde fokusera på pressandet. Jag gjorde två sexor och en femma på 152,5kg ochg är enormt nöjd över passet med tanke på omständigheterna. Jag kan helt enkelt inte bli sämre än såhär och tycker att grundstyrkan faktiskt är riktigt god. Utan magsjuka och nackspärr och med normal kroppsvikt borde jag faktiskt börja närma mig en riktig storform

Behöver jag säga att det blir till att vila hela helgen för att samla kraft inför måndagen...