Gubbcardio
Helt övertygad om att cardio kommer ge mig en sjuk boost på gymet nu i vinter. Genom att få ökad syregenomströmning och syreupptagning, bättre flås osv så kommer jag få sådant sjukt mkt bättre trökk i kroppen. Så nu blir det cardioskuggan ett tag framöver
Idag tog jag med mig mina Asics-utomhusdojjor till gymet. Vet inte om man får ha dem på löpbanden, men jag ville ha dem då de är avsedda för hårt underlag samt att jag har mina formgjutna inlägg för pronationskompensation i dem. Kändes sjukt mkt bättre än de hårda gamla nikedojjorna jag har i vanliga fall på gymet.
Promenerade på bandet först, men förstår inte riktigt vitsen av att promenera inomhus, så övergick snabbt i löpning. Körde först lite på 6min/km för att värma upp och gick sedan ner på 5min/km som är en behaglig och skön hastighet.
Körde intervaller och körde ca 1 minut promenad på 11min/km för att jobba ner pulsen till under 150, därefter körde jag mellan 2-3 minuter på 4-5min/km.
När jag ligger på 4,11min/km så tar det inte lång tid o köra slut på mig, jag går snabbt upp nära maxpuls och det börjar bli riktigt ansträngt. 4,30 känns mycket bättre och 4,50 är riktigt mysigt/behagligt.
Blev totalt idag:
Intervaller på löpband: 36 minuter
Trappmaskin, intensivt: 4 minuter
Cykel, intervaller: 6 minuter
Total cardio: 46 min, maxpuls 188