Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-04, 16:54   #1238
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Bjj

Blev ett till pass igår. Idag var det underifrån vi körde och gick igenom väldigt mycket för att vara teknikmässigt.

Blev att vi började köra från olika sätt att komma till armbars och trianglar med att finta oss dit. Började med att gå på en collar choke för att lura oss till en armbar istället. Jag som är ganska så ovig faktiskt hade lite svårt att få till den tight och bra. Får hoppas jag lär mig eller bli smidigare :p

Sedan gick från från halv guard och körde olika sätt att luras med att det ser ut som vi ska svepa dom för att sedan sparka ut benen och få till en triangel. Denna var lättare och jag tycker jag blivit riktigt duktig på att få till en triangel.

Sparringen gick bra får jag säga, körde mot både några "nya" som mig och några som varit med väldigt länge. Jag får alltid komplimanger om hur jag kör, att jag hela tiden pushar på frammåt och vilar ofta i rätt tillfällen för att sedan explodera. Jag är fortfarande för ivrig och glömmer bort att ta och säkra position innan jag går vidare, vilket kan kosta mig tävlingar om jag inte lär mig detta. Jag ligger mycket i underläge men får även till förflyttningar till sidecontroll och mount. Försöker att tänka mer nu än vad jag brukar. Innan körde jag som jag kände och tog det som det blev, nu försöker jag tänka ett steg extra hela tiden. Det är väldigt ovant och man blir ofta långsammare och misslyckas men man måste få till tänket. Det är tänket som gör så man bli bättre och så man klarar att sätta teknikerna. Det är detta jag nu ska bli bättre på!
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat