Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-30, 23:03   #2214
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Jag hade iaf skämts att kategoriskt avspisa en professor i vetenskapsteori när han kritiserar den vetenskapliga metoden, för att jag inte är nöjd med vad jag hittat när jag googlat honom.
Vare sig Trance, Snuggles eller jag själv är i närheten av bedöma trovärdigheten annat än på dennes meriter. Jag är dock tämligen säker att han inte googlat sig till sin titel. Därför kan man ana att han faktiskt vet vad han skriver om.
Gavin Schimdt är alldeles säkert mer lämpad än alla oss att uttala sig om temperaturkurvor. Även om han i grund och botten verkar vara en matematiker.
Men dags att skärpa sig nu. Finns det något som helst som tyder på att han arbetat med något som ens liknar det han pratar om? Finns det något som tyder på att han faktiskt ANVÄNT den supermegaprofessorkunskapen han har.

Jag har förmodligen ganska rejält många fler högskolepoäng än vad du har gällande datalogi och informationsteori (ren chansning, kan vara fel), gör det mig lämpad att uttala mig om de datormodeller som används vid simuleringar av klimatet? Skulle de professorer som lärt ut saker till mig vara lämpade?

Det finns professorer som förnekar förintelsen och det finns professorer som säger att jorden är 10 000 år gammal. Det kanske är dags att förstå att en professor-titel inte nödvändigtvis måste betyda att allt person uttalar sig om är sant och välgrundat i vetenskap. Ni är ju som de som tror att LCHF skyddar mot sjukdomar och cancer bara för en läkare har sagt det...

Angående Schmidth så är matematiker den utbildning som är korrekt för hans jobb. Bara som en parantes.
Trance är inte uppkopplad