Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-24, 10:23   #4136
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Knäböj och marklyft

Måndag 20091123: Sumomarklyft med bälte: 60kg/3*5, 100kg/5, 140kg/5, 180kg/5.

Sumomarklyft med dräkt och bälte: 220kg/5, 250kg/3, 280kg/3, 300kg/2.

Djup olympisk knäböj med bälte: 60kg/3*5, 100kg/5, 140kg/5, 180kg/5, 200kg/5, 180kg/5.

Ett riktigt bra pass idag. Körde andra passet med min nya marklyftdräkt och trots att den är stor som ett hus gjorde jag två reps på 300kg i marklyft tämligen komfortabelt. Den sitter liiite tight över axlar och höfter, men tyget är så elastiskt att den ändå inte ger vidare mycket starthjälp. Jag får helt enkelt trycka på väldigt mycket med lår och höfter för att starta vikten från golvet, men då jag med den här dräkten kommer ner i de vinklar där jag är som starkast så gör det att jag trots allt kan lyfta ganska mycket. Gissar att jag igår hade kunnat göra två reps på 310kg, och det är riktigt bra för att vara mig, och ffa för att vara det första passet på väldigt länge med dräkt. Det känns som att jag borde kunna göra ganska mycket mer när jag syr in dräkten så att den sitter tightare runt lår och höfter.

I böj tränade jag lite lättare eftersom jag kände av knät så sent som i torsdags. Var helt symtomfri under passet men det känns som att jag måste vara försiktig ett tag till. Kort sagt känns det som att jag äntligen har hittat något som fungerar bra för mig i marklyft, och då det är där jag är som sämst på tävling borde det kunna göra mig till en ganska mycket bättre lyftare om allt går enligt planeringen
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat