Bröst och mage
Måndag 23/11
Träningstid: kl 10:00 (ingen frukost)
Tid: 40 min (rekordlågt)
Betyg: 5/10
Liggande hantelpress
12 x 20 kg
8 x 25 kg
3 x 30 kg
PB
3 x 30 kg
4 x 27,5 kg
7 x 25 kg
Kändes väldigt segt idag men ville ändå försöka mig på 30 kg hantlarna för första gången, det gick.. precis, men det kändes för tungt egentligen
Supersetat med
Crunches (ben på bänk)
15 st
15 st
14 st
+
Benlyft
10 st
10 st
Kändes som en rätt värdelös övning som tog mest på höftböjaren..
Magmaskin
10 x 30 kg
6 x 35 kg
7 x 35 kg
Funkar alltid, men letandet efter någon bättre/roligare magövning fortsätter..
Supersetat med
Hantelflyes
10 x 8 kg
0 x 10 kg
Första gången jag provade med hantlar, kändes ok men ena armbågen fortsatte bråka så jag la ner och gick hem istället
Kommentarer
Armbågen kändes bra imorse så jag tänkte att jag går till gymmet och provar. Det var inga akuta smärtor precis (långt ifrån) men armbågen kändes av hela tiden mer eller mindre + att jag kände mig seg i kroppen så motivationen blev rätt låg och passet kändes inte speciellt värt efteråt. Jag tror inte armbågen blivit värre eftersom jag inte känner något alls nu efteråt men jag ska nog vila några dagar nu, ev. att jag kör axlar lätt på onsdag.
Hantelpress känns mer och mer som en övning som jag sätter i andra hand efter bänkpress men jag hade tyvärr ingen passare idag så det blev som det blev. Känns verkligen inte som jag satte PB på hantelpressen med tanke på hur tungt det var och hur segt passet kändes idag, men det är iaf kanske något att vara "glad" över.