Citat:
Ursprungligen postat av mjölk-dryck
Tog ett snack med mor min om det, om jag har förstått det rätt (står visserligen i posten ser jag nu  ) är EAA speciellt viktigt eftersom det är aminosyror/protein(?) vi inte själva kan bygga - och därför lättare får underskott av. Eftersom vi i praktiken i princip alltid har ett underskott av EAA i förhållande till de andra aminosyrorna höjer ett tillskott av EAA alltså mängden muskler vi kan bygga upp (eftersom båda delarna krävs för att bygga "bra" muskler). Stämmer det någotsånär?
|
Det är väldigt få människor som har underskott på EAA i förhållande till de andra aminosyrorna. Antingen så lever du väldigt fattigt och baserar din kost på endast ett par livsmedel (t.ex vissa fattiga spansktalande länder som har diverse majsprodukter som basvaror) eller så väljer du medvetet bort livsmedel med fullvärdigt protein.
Äter du normalt (dvs någon form av mjölk, fisk, ägg, kött någon gång under dagen) så kommer du troligen inte att ha brist.
Citat:
Ursprungligen postat av Troikha
Någon som kan besvara min fråga också?
|
Jag har inte hört talas om EAA i flytande form till vanliga tränande. Vart har du sett det?