Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-02, 22:37   #1159
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
BeJiJi

Idag var det ett till härligt pass.

Började med stående uppvärmning där vi trålade mot varandra. Försöka få underhooks alltså. Gick runt i en ring och körde detta. Tar mycket krafter på triceps, axlar och biceps kan jag lova :p

Sen blev det fortfarande uppvärmning med nedtagningar, började i double leg och försökte få ner vandra. Gick sedan över och började köra singleleg nedtagningar. Efter detta köra vi lite av sparring av detta och övade på att gå först till double leg och sedan om man misslyckades till singleleg. Fungerar skitbra!

Sedan blev det sparring!

Blev ett stående sparring idag och då menas man börjar stående och sparras som på riktig match, till slutet. Nedtagningar och lås. Gick riktigt bra och även att jag satt i diverse trianglar och armbars så kom jag ut och lyckades att inte förlora mer än en tror jag, om jag tänker tillbaka riktigt hårt. Lyckades även vinna ett par gånger :=)

Gått från att förlora varje match, till att klara sig vissa matcher, tills att klara sig många matcher, tills att vinna några och förlora några, tills att inte förlora alls, tills att vinna oftare!

Känns skitgött och känns som man kommer in i det mer och mer. Fick en hel del kommentarer på min styrka och några "BRA GJORT!, sådär ska det se ut!"

GÖTT!
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat