Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-11, 10:10   #14
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Sodertalje Visa inlägg
Tack så mkt Z_bumbi. Det hjälper, men ändå känns det rätt så extremt med 15 kg, men iom att det sträcker ut sig över ett år så är det OK. Jag har tidigare vägt 91kg o varit smällfet, så att bränna fett för mig är inga problem (-20kg på 4 månader). Denna sommar deffa jag ner mig från 83 till 73kg. Så nu gäller det, precis som du förklarat, att gå upp med en maximal styrka!

TACK
Om du redan deffat ner dig till 73 och nu ligger på "bara" 77 så har du ett bra utgångsläge men om du tycker 15 kg är för snabbt så kör på runt 10 kg. Då ökar chansen att du helt slipper slösa bort tid på en justering efter ett år och den tiden du tjänar där är guld värd för en långsiktigt styrkeökning. T ex så justera bara ner kosten så att du ligger stilla när du ökat 10 kg (eller låt den naturliga ökningen av förbrukningen sköta om den regleringen). Sen får du självklart justera planen vartefter då alla reagerar olika. Sätt t ex in en kontroll i kvartalet då du på något sätt väger av vad som händer.
Din tidigare vikt skulle jag inte oroa mig för i någon större omfattning och om du nu med seriös träning under mer än 3,5 år när en liknande vikt är kroppssammansättningen en hel annan.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat