Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger
Tack tack :o)
Mina rundor ja... får erkänna att det var ett tag sedan det blev skogsrunda nu... men det är bara o hänga på
Kört hårt du med!
|
Jag återkommer bara jag får upp lite grundkondition, som det är nu så stupar/kräks/svimmar jag så fort jag försöker ens vardagsmotionera i spåret.. :P
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Det finns ganska gott om konditionstävlingar för oss på motionsnivå i Göteborg med omnejd.
Tycker det fungerar ganska bra att kombinera styrketräningen med lite kondition. Mycket lättare att komma iväg på de passen när man har någon tävling att träna inför även om man inte siktar på att vinna utan bara på att ställa upp.
|
Japp, jag hoppas kunna ställa upp i något lopp bara, mest bara för skojs skull och som du säger för att ha något att se fram emot. Känner jag mig själv rätt, så kommer jag bli sjukt taggad och målfokuserad ju närmare loppet jag kommer...
Det jag tycker är svårast att kombinera med konditionsträning är styrkepass och vila. En femsplit t.ex. + någon vilodag + konditionsträning gör att det lätt går 10 dagar innan man är färdig med en cykel. Det svåraste av allt tycker jag är o köra ett rejält benpass på gymet och försöka konditionsträna veckan efter det. För mig tar det minst 5 dagar innan träningsvärken har släppt och de första 2-3 dagarna efter benpasset så känns det som om jag har ingen ork alls...
Just nu provar jag ett annat upplägg på gymet först och främst. Om det fungerar så kommer jag att kunna kombinera det med konditionsträning på ett bättre sätt och ändå ha korta cykler. Får väl se hur utfallet blir.