Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-27, 21:44   #20
FetmaOnFire
Registered User

FetmaOnFires avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Fru_Flisa Visa inlägg
Vad du äter är viktigast för viktminskning, så jag ska försöka ge dej några tips. Skaffar dej rediga påsar frysta grönsaker och wokgrönsaker. Det är jätteenkelt att steka på och du lär säkert äta mindre av annan mat automatiskt.
Ät massa grönsaker när du inte är hungrig, för när du väl är hungrig så lär du inte vara sugen på grönsaker. Sen lär du automatiskt äta mindre av annan mat iom det.

Sova bra är också viktigt, om man är trött signalerar gärna hjärnan efter mat och gärna snabba kolhydrater som får huvet och kroppen att kvickna till.
Även om du inte har några tider att anpassa dej efter nu så tror jag du skulle tjäna på att ställa om kroppen i en viss tidsrytm och försöka vänja den efter det.

Viktigast är att du tror på dej själv, du behöver vara medveten om det faktum att du kan gå ner i vikt, till vilken vikt du vill, inget är omöjligt där.
100kg först, därefter får du inte ge upp bara för att du nått dit för du måste också vara medveten om att du kan (kommer) gå upp i vikt igen annars och det är inget som säger att du har din högsta vikt idag.

Allt handlar om hur motiverad, diciplinerad och bestämd du är men känn dej aldrig misslyckad om du inte lyckas som du tänkt alltid.
Tack så mycket, ska tänka på det!
Jag måste försöka tänka på maten, jag vet att det är jätte viktig.
Synd att mat är så god bara.
FetmaOnFire är inte uppkopplad   Svara med citat