Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-26, 09:36   #298
Emil_Larsson
Registered User

Emil_Larssons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Nu vet ju inte jag hur du cyklar men 20minuters cykling låter för mig som vardagsmotion. Kroppen är till för att röra sig och din aktivitetsnivå låter helt sund. Så länge du äter tillräckligt och låter kroppen vila när du känner dig sliten så borde det inte vara några problem.

Det som du möjligtvis skulle kunna märka är att benmuskulaturen inte växer så snabbt som den skulle kunna ha gjort men å andra sidan, hur vet du vilka resultat du fått om du struntat i cyklingen?

Dessutom, högintensiv cykling kan bygga muskler det med och framfrö allt får du bra kondition som du har glädje av både i ditt liv och i din träning. Bra flås är en fördel för muskelbygge generellt.

Kontentan, kör på och om det tar emot så se till att äta mer och eventuellt skära ned lite på träningen.
Skönt att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Emil: Att du transporterar dig på cykel 20 minuter om dagen är ju mer vad man kan kalla aktivt liv, ingen som helst påfrestning. Att vara totalt inaktiv är extremt negativt så det där kan du nog mer räkna som helt normalt liv och inget annat.

Då är ju antagligen tennisen mer att räkna som ett träningspass gissar jag.
Kalas. sen är det ju otroligt skönt att cykla så ett och annat längre cykelpass per månad är ju obligatoriskt (speciellt nu i detta sköna väder) och det skall inget få hindra mig ifrån hihi.

Tack.

/Fred.