Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-25, 11:37   #1
WorkOutBuddy
Registered User

WorkOutBuddys avatar

Reg.datum: May 2009
Buddies WorkOut Journal

Japp japp fick lust att köra med en tränings-dagbok, tänkte why not. Lite om mig.

Kön: Man
Ålder: 19år
Längd: 183cm
Vikt:63.5kg

Mina mål:
Öka i övningar
Bli stor och stark
Väga minst, 80kg

Inga wow mål men det håller mig igång.

Så, nu har jag tränat i bara en och en halv månad och tänkte att det kanske var lite tidigt att börja med en tränings dagbok i och med att jag inte lyfter så mycket, lite pinsamt är det, men ni får tåla mina mesiga vikter jag kör på för nu fick jag lust att skriva ändå
Innan jag började träna (en och en halv månad sen) hade jag aldrig satt en fot inne i ett gym, så det här är något helt nytt för mig. Jag har alltid tränat på något sätt. Fotboll, thai-boxning, kickboxning, älskar att springa och gamla goda situps och armhävningar. Annars har det inte varit mer än det. Så det mesta var mer konditions träning. Styrketräningen kom helt plötsligt som en idé från en kompis som tyckte att jag borde prova på, eftersom jag var/är så smal och kanske borde gå upp i vikt. Så jag testade och fastnade. Det var verkligen en helt annan sorts träning och känsla man. Det är så kul att se skillnader på kroppen och se hur man utvecklas fysiskt OCH psykiskt. Glad blir man också när man ökar på övningar. Nu har jag ju bara kört en väldig kort tid men kul är det iaf. Har läst massor om träning, kost mm, bara för att få den basen man behöver om hur man ska träna och äta rätt.
Jag försöker hålla mig på 2500-2700kcal på icke träningsdagar och 2700-3000kcal på träningsdagar.

Hur maten kan se ut en dag:

Frukost: 2 grova mackor med skinka, ägg, gurka, smör och havregrynsgröt med mandlar och mjölk.
Träning: Protein-drink
1h efter träning: Makaroner/Ris/Pasta/potatis med Fisk/Fläskkotlett/Kyckling, keso, ägg, tomater, grönsaker
Mellanmål: Protein-drink med något annat smaskigt
Mellanmål: Äpple/Päron/banan, mackor med smör, ägg, skinka och kesella
Mellanmål: UNGEFÄR samma som ovanför
Middag: Samma mat som maten efter träning.

Det är ett exempel, försöker att inte äta samma sak varje dag men ibland är det skönt att inte behöva variera kosten, tycker jag iaf.

Kost tillskotten jag kör på just nu är:

Whey-100
Omega-3
Multivitamineral tabletter

Schemat har jag bytt för den här månaden. Förra månaden körde jag ett annat schema: Båda är 4-split. Jag ska senare nästa månad testa på halvkropp och se hur det går.

Schemat:

Dag1: Rygg, traps, mage
Dag2: Bröst, axlar, underarmar
Dag3: Vila
Dag4: Ben, vader, mage
Dag5: Triceps, biceps, underarmar
Dag6: Vila
Dag7: Börja om från början eller om jag känner för det, vila

Det snyggaste jag vet är stora traps och stor lats!
WorkOutBuddy är inte uppkopplad   Svara med citat