Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-10, 19:30   #70
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Söndag 10 maj 2009

Vila (inte ens cykel!) i fyra dagar nu, och en helg med närmast konstant ätande. (mm, buffé...)

Kom innanför dörren efter tågresan från Tokholm, snabbt om byte och tog cyklen till...

5 km i Skatås: 23:20

Wow! Vilken oerhörd skillnad det är på att springa innan middag (19-tiden) jämfört med efter 15-16h fasta innan frukost! Det här kändes riktigt bra.
Jag kände inte att jag behövde veva igång mig själv utan hade samma känsla direkt från start, som den jag brukar ha efter 2,5 km.

Kombinationen vila och ordentligt med mat verkar vara en bra kombination. Något annat som jag tror gynnar mina resultat är att springa långt i lågt tempo, bara för att vänja mig vid att studsa upp & ner på vägen under lång tid. För även om jag inte gör det snabbt, så är nog tillvänjningen värdefull.

Korsryggen har fått vila också och kändes helt okej. Väldigt motiverande idag!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat