Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-05, 21:13   #91
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Muay Thai 1930 - 2100

Nybörjargruppen idag igen, vill verkligen läka så att jag kan börja köra på riktigt. Rätt ointressant pass generellt så jag tvingade (läs, frågade snällt) deras instruktör, Nicke, att köra med mig. I princip så var det bara gardering mot div. slag. Uppvärmning med sparkar mot kropp, jag körde med den tunge Per och det märktes att rutin verkligen spelar roll när man tränar. Per flåsade tungt och själv svettades jag lite lätt men var riktigt fräsch och redo för nästa utmaning.

En sak som var roligt ikväll åtminstone var att nybörjarna äntligen blev introducerade till mitts-sparring. Det blev lite frustration för min del eftersom de inte hade full koll på hur man håller mitts osv. Men det flöt på rätt bra. De såg tydligen väldigt trötta ut efter att ha fått köra på mina mittsar .

Passet avslutades med härlig KAT-stretching och allmänt surr om varierande saker. Gemytligt och trevligt alltså .

Måste få tag på en videokamera eller bara en kompakt dito som jag kan få lite bilder/film med från klubben.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat