Veckans sista pass, men icke desto mindre journalens första träningsrapport:
Idag var det dags att piska ryggen. Men eftersom att jag höll till på landsbygden i Moholm utanför Mariestad, fick jag flänga regionen runt för att hitta ett gym som hade kvällsöppet. Korpen hamnade jag på till sist i Mariestad runt 19.00-snåret och hade med andra ord dryga timmen på mig att klara passet samt att duscha.
Marklyft
Efter drag och slit som uppvärmning i en roddmaskin var det dags att åter försöka knäcka en stång.
5 x 120 kg
6 x 120 kg
1 x 140 kg (Med bälte)
4 x 120 kg
Tankar kring marklyftet: Ryggen kändes stabil och fin idag, och eftersom att jag aldrig tidigare lyft 140 kg var jag såklart lite nöjd.
Chins
Tyvärr hade gymmet inget viktbälte, så det fick endast bli kroppsvikt idag. Dock var stången lite trevligt böjd i ändarna och helvadderad, så jag var överförtjust.
9 x kv
8 x kv
10 x kv
Fick fin kontakt idag i latsen. Alltid kul när man känner att det händer något!
Stångrodd
Uppenbarligen saknade "Korpen" även en ställning med vajer, så det fick bli stångrodd.
Av någon anledning skrotade jag denna övning från mina pass för cirkus tre månader sedan, men fick av ovan nämnd orsak ta steget tillbaka in i mitt pass.
6 x 60
8 x 60
8 x 60
Kändes verkligen skitbra! Får ta en funderare kring varför i hela friden jag tog bort denna övning.
Det var dagens pass! Efter en snabb dusch, två bananer och en burk tonfisk, begav jag mig hemåt för att skriva denna alldeles så nya journal. Ha det gott!
|