Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-22, 10:27   #1
GustavT08
Registered User

Reg.datum: Dec 2008
Hur snabt kan det gå att förlora fettet?

Jag har några frågor som jag skulle vara tacksam ifall några experter kan besvara!

Jag ligger nu på ca 83 kg (187cm) och de som känner mig tycker att jag är "deffad".
Självklart tycker inte jag det, jag är verkligen inte det och jag har en sund syn =).
Jag bedömer att jag ligger på ca 10-15 % underhudsfett.
Nu har jag trappat upp morgonpromenaderna och dragit ner på porttionerna i syfte att deffa bort det där sista kg, framför allt på magen så att alla rutor kommer fram, plus att ådror och muskler syns.
Min ambition är att komma ner till typ 5% om det är möjligt.

Rimlig tid för detta mål, förutsatt att man håller mat&träning?

Jag undrar hur lång tid det kan ta att gå ner typ 1kg i fett. Jag vet att det motsvarar typ 7000 kcal underskott. Men "Händer det i ögonblicket man går att fettet faktiskt försvinner eller tar det någon vecka innan man kan se att fett försvunnit från magen?" Jag kan ju se till att ha ett underskott på 3000 kcal om dagen om jag så vill pressa mig men det är ju antagligen dåligt för mig. Jag vill ju inte att kroppen skall bryta ner muskler i onödan som man kämpat för att få.

Kan jag på ca 10 dagar förlora ett par kilo fett men samtidigt bevara musklerna och inte "bryta ner dem" genom att jag "hårddeffar" ??

Tacksam för svar!

/Gustav