Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-13, 13:51   #1
1986
Registered User

1986s avatar

Reg.datum: Mar 2005
Henry Rollins stylee

Min träningsfilosofi bygger typ på
The Iron. Tränar för att stärka huvudet OCH kroppen, utgår från dom övningar som jag tycker är roligast och som täcker flest muskelgrupper. Försöker meditera typ 40-45 minuter varje dag utöver det. Inget religiöst tjaffs eller hippieflum dock.
Brukar köra nån slags variant av marklyft fast med lätta vikter och kör upp stången som i en frontböj typ. Utöver det kör jag knäböj (atg), militärpressar och vahettere bänkpress. Kör mer isolerade övningar ibland när jag känner för det oxå.
Jag kör lite hursom men är inte dogmatisk så ändrar min träning till det som känns bäst o sånt.
aight:

13 april:
47min meditation. Satt så länge att jag fick rejäl smärta i göten mot slutet, men jag lyckades fokusera bort det. Gött som fan
  • 6x9 Knäböj i smith, röv i marken. 35kg. Försöker lära mig tekniken. Försökte testa med fri stång men det gick fan inte. Tycker jag tar i för mkt i ryggen trots att jag försöker svanka och trycka från i benen
  • 3x7 Militärpress. 35 kg
    1x4 samma. Fick hjälpa till att svinga upp stången lite.
  • Situps lutande med 5kg vikt. 4x15-20 ungefär. Kanske 5 på sista setet.

Kör allting väldigt fort mellan seten. Dels för att jag var stressad idag men också för att jag tidigare kört 1,5h-pass och vill variera mig nu. Känns som kroppen tjänar mer på att inte vila lika mkt.

Nu: dusch och svull.