Citat:
Ursprungligen postat av pony
Kommer nog bli en intressant journal, detta. Synd att du kände att du ville lägga ner luftakrobatiken helt. Jag kan förstå att det är förjävla slitigt att köra 110% och tokseriöst hela tiden, men det behöver ju inte vara allt eller inget. I alla fall inte om man kommer åt utrustning och att köra kravlöst, för sin egen skull och bara för att det är kul.
Jo, ja, jag är partiskt som ett as
Lycka till med träningen och tävlingsplanerna!
|
Hej hej! Tackar! Ja jo, men för mig behövde det vara allt eller inget.
Jag försökte hålla igång ett tag efteråt men på den nivå jag var i swingtrapets, som var min huvuddisciplin, måste man träna rätt mycket teknik för att upprätthålla det man har. Så jag kände att det var alltför knäckande att aldrig vara så bra som jag "egentligen" var, och veta att jag aldrig når dit heller om jag tränar på leknivå.
Så jag tänkte att då kan jag lika gärna bli bra på nåt annat, som jag faktiskt kan bli bättre på än jag nånsin varit tidigare! Tex styrketräning. Så mycket mer upplyftande för psyket
Men jag förstår ditt resonemang, det är många som har tyckt liknande.
Även med ryskan, många som tycker det är sjukt onödigt att jag inte har tagit vara på språket och läst vidare "språk som eee så braaa att kunna", men jag har aldrig kunnat ryska så bra så att jag skulle kunna ha ett jobb riktat mot öst, strävar inte efter ett heller, och har ingen ryska annars i min vardag. Så även där är det ju en avvägning av vad man vill lägga sin tid på
(och således vad man då väljer att inte lägga tid på) och vart man vill nå med det! Jag har prioriterat andra saker och är helt nöjd med det!
Hoppas du är nöjd med mitt svar