Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-04, 12:02   #5024
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Vezzlan Visa inlägg
Jag tror du vinner på att köra med skivstång, du har minst 20 kg som tvingar ner stången, moppskaftet får du pressa ner av egen kraft, vilket gör det något knöligare?

Som erks skriver, laborera lite med bredden på greppet. Det stramar lite i början, men sen är det skönt.
Tänkte prova med två skurhinkar på med vatten i..

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
Ser jag dig nästa gång du kör frontböj så kan jag nog hjälpa lite, tror jag har fått till tekniken ganska bra

Bra pass iövrigt
jajamen det får du gärna göra.

Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic Visa inlägg
Jag hade också problem i början innan jag blev van vid OL-greppet i front, men det är bara att nöta. Värma ett par set på stången och sen lägga på mer vikt. Det är ju lättare att inte tippa framåt på vägen upp också, om du försöker hålla överarmarna horisontella. Så det finns fler fördelar med att "hålla upp armbågarna" och du blir betydligt stabilare om du håller armarna i linje framåt och inte utåt sidorna från kroppen.

Jag brukar lägga stången ganska nära främre och mellersta deltoideus ursprung - alltså strax under/framför nyckelbenet, precis där muskelbuken börjar, med en axelbred fattning. Håller man upp armarna parallellt med golvet så blir det ett naturligt stopp iom att axlarna "kommer ivägen" för stången, som då inte flyttar sig.

Tips eller något.
Bra tips där!
Jag verkar ha två problem.... jag får inte ner handlederna mot nyckelbenet/axeln alls, utan det tar stopp pga mina biceps och jag har svårt att vrida handlederna så mkt som behövs. Vänder jag på armarna så jag har knogarna uppåt så går allt hur fint som helst, lol.

Nåja, jag får prova o nöta o nöta, det är bara smärta i leder o annat, så det överlever jag väl.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat