Citat:
Ursprungligen postat av Pzorz
Det där ska man efter mina erfarenheter akta sig för. Jag blev prel. inskriven på 2 grejer som jag var nöjd med & 1 som jag tkte var skit. De sade att det var en ytterst liten chans att man skulle få det 3dje valet.. men lik förbannat var just nr 3 som stod på beslutslappen. Jag hade tur och fick en annan tjänst som jag var nöjd med efter att ha överklagat.. men ändå, sur blir man... men tveka inte med att överklaga.
|
Härligt att flera hittat hit! Välkommen!
Gällande min tredje tjänst har jag nu kollat på den lite, samt de andra jag hade. Ska inom kort ringa och faktiskt lägga den tredje som första och amfibiebefäl som sista val. Detta då det tredje var Bas/Strilsäkgruppchef, vilket är helt ok, men framför allt hemma i ljuva Uppsala! Militärpolis var i stockholm, vilket även det är helt ok. Amfibiesoldat är lite för långt bort och på senarelagt datum, vilket gör att jag funnit detta som rätt olämpligt. Måste ändå säga att det är härligt att få veta att det faktiskt inte är kört om man kommer in på något helt fel, tack för att du delade med dig av erfarenheterna till oss färskingar