Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Tackar!
Nu kör jag på följande vis och har gjort i typ ett år:
Måndag: Ben, vader, underarmar, mage.
Typ:
Knäböj
benspark
utfall
bencurl
div. vadövningar (högreps just nu, till fail flera ggr)
div. underarmsövningar curlvarianter
div. magövningar
Onsdag: Bröst, biceps, triceps
Typ:
Bänkpress
Sned hantelpress
stångcurl
liggande frenchpress
kabelflyes
dips
repcurls
pushdowns
Fredag: Rygg, axlar
Typ:
Marklyft
chins
sittande hantelpress
hantellyft åt sidan
roddmaskin/latsdrag
drag till hakan
baksida axlar
Kör både tungt och högreps i samma träningspass oftast, kör de tyngsta övningarna först oavsett vilka muskler de hör till. Inga konstigheter annars, normala övningar bara. Rätt hög volym, kör nog minst 3-5 set per övning 1-45 reps.
Funkar rätt bra detta tycker men funderar på att testa helkroppspass någon gång, men kanske inte nu när jag ska dieta?
Kostinfo... Äter lite hur som helst när jag inte är på diet, litar på min aptit då. Äter mycket hamburgare. På diet äter jag mycket kyckling och broccoli och hamburgare då också förstås.
Fan vad dålig jag är på att uppdatera den här journalen men jag ska bli bättre på det när dieten börjar och det får bli rätt snart tror jag.
Träningen har gått bra iaf. Körde 9 reps på 210 i mark häromveckan och en lätt etta på 250. Skulle vilja komma över 260 innan dieten börjar men vi får se...
|
Ser ut som ett bra upplägg, många tränar för mycket och för ofta helt klart, svårt att prestera riktigt bra då+att många faktiskt underskattar vilans betydelse.
Hamburgare verkar ju helt enkelt vara the shit, blir nog att laga burgare ikväll, haha nej men faktum är att jag och sambon ofta gör egna burgare med, nötfärs såklart, tycker burgare är skitbra de dagar man inte orkar eller är sugen på "vanlig" mat typ ris/kyckling etc, trycka i sig ett par burgare med lite grönsaker på och skölja ner med mjölk så får man dessutom proteinoverload =)
Nog svamlat hehe, försök uppdatera här om du orkar, du har ju onekligen massa och en fysik som som absolut skulle kunna tävlas med om det blir intressant någon dag.
Kör hårt.