|
Du har ätit mer kolhydrater, innebär det att du har gått från nästan noll och ökat ditt kolhydratintag markant procentuellt sett?
Isf kan en del vikt vara de lilla kolhydratdepåer du möjligtvis lyckas bygga upp trots det stora underskottet och framförallt vattnet dessa depåer binder.
Med så låg aktivitetsnivå skulle jag tippa på att siffran är 1.25 ung. och alltså ca 2750 kcal per dag. Om dina beräkningar stämmer skulle du ha haft ett underskott på ca 13000 kcal denna veckan och således gått ner ca 1.7-2 kg (beroende på hur stor del som är fett resp "mager" kroppsmassa). Dock är det svårt att säga då Harris & Benedict formeln bygger på att du har ca 10-15 % kroppsfett. Har du betydligt högre kan din förbrukning också vara betydligt lägre än resultaten från den formeln.
Jag tycker dock att en vecka är på tok för kort mät-tid. Hur är du nu jämfört med 2 eller 3 veckor sedan? Hur är du nu jämfört med 2 - 3 veckor fram i tiden? Lite extra vätska i kroppen kan göra stor skillnad. Om du endast äter 6560 kcal på 7 dagar behöver du inte oroa dig för om du kommer tappa vikt. Snarare vilken typ av vikt och hur fort det går. Jag tycker personligen att det låter som på tok för lite näring, men det kanske bara är jag.
Roos
|