26 september
Woho! Ovanligt lätt sheikopass går väl ihop med tröjbänk. Idag vill jag FAN ha 140!
Bänkpress, stopp
70x5, 80x4, 95x5x3 - jordnöt
Idag var vi 5 tröjbänkare! Jamroz (kungen), nya bifftårtan, Akhept, Akoral samt lilla jag. Vilket röj vi hade
Tröjbänk
120kg x 1 - hela vägen ner, tog lite kraft men kom ner utan problem och upp också, rätt dålig press men det var första lyftet
130kg x 1 - DÄR satt den! Aldrig gjort 130 så lätt som idag. Känner mig redo för 140.
140kg x 1 - JA!!! Den satt!! Pers med 5kg men desto viktigare spärr. Det var inte så tungt och 5kg kanske hade gått. Fan vad jag vill göra 150 på DM (11 oktober)!
Tröjbänk med 4 klossar
140kg x 2 - lagom tunga
140kg x 2 - bättre tryck
Akoral sa 150kg.
150kg x 2 - YES! Det gick! Trodde fan inte jag skulle klara en singel på detta. Har blivit starkare i triceps. Kanske var de där tröjlyften på 150-160 med akorals tröja och lock-outsen på 140 som gjorde det? Var å andra sidan bara 48h sedan så jag borde vara lite sliten av det.
Hantelrodd
56x3x7 - i måndags gjorde jag 51x3x5 så en betydlig ökning, men mer ska jag kunna lyfta. Greppet tar slut före ryggen.
Riktigt nöjd över dagens pass! Mitt bästa tröjpass någonsin, av de få jag haft
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral
Grattis Till 140kg!!!!!! JÄtte Bra Lyft Med TrÖjan Idag Fan Imponerande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
|
Tack! Hann inte hjälpa till mer efter halv 7, skulle iväg på middag.