Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-04, 17:29   #128
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Torsdag 4 september

Sista passet innan tävling (söndag). Sjukt sliten men jag kände att jag måste ha ett till pass. Har mest ont i sidan på övre högra lats. Jag vet inte vilken muskel det är men den har varit inflammerad/jävlig sen första passet med dräktböj (3 veckor sen?). Ryggraden är OK men sliten den med. Lite ont i axlar och armbågar som kom efterhand under dagens pass.

Knäböj
Värmning till 130kg
160kg x 2 - remmar nere och svaga lindor
195kg x 0 - framfall i bottenläget, ingen vikt att tala om men jag tappade balansen, tur att jag hade en bra passare annars hade jag skadat mig duktigt
195kg x 2 - tror jag fick två godkända djup här (tränaren klagade aldrig på djupet iaf), det berodde på att jag nu släppte på mer och hade högre hastighet på nervägen, har en tendens ( SOM AVVASVJSANVS VANLIGT!!!!!!!!!!11111111111111111) att söla ner mig på nervägen med böj och lindor. Det som sög var att lyften idag var snortunga. Jag har lyft 220kg med nästan samma djup som har varit dubbelt så lätta, detta under en period då jag var svagare än jag är nu i rå-böj. Ändå vill jag säga att dräkten sitter tight och bra, visserligen rätt svaga lindor (eftersom jag lindade mig själv idag).

Tungt pass, för psyket. Kul att komma ner men med så tunga lyft, och fysiska men efteråt (därför sket jag i fler set, sket i mark och sket i bänkpress), är jag nedslagen. Känner mig allmänt värdelös för tillfället och ska nu fokusera maximalt på återhämtning fram till söndag. Eftersom det går på poäng och inte viktklass kommer jag äta mig sönder och samman. Jag SKA ha fucking jävla 600kg om det så ska betyda 5 stycken rännskita om dagen och spyor/tårar om natten. Så är det med det. Punkt slut. Återkommer 7/9. Adjö.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat