Citat:
Ursprungligen postat av daja
Jag upplever det nästan som att det på LCD och plasma-skärmar bara blir en bra bild om man spelar upp något i full HD, kollar man via analoga eller digitala nätet får man en sämre bild än på sin gamla medelbra tjocktv. Blir det skarpare om man kikar på en DVD-film eller måste man upp i Blueray och Full HD för att ha nytta av dem?
|
Nja, om man jämför dagens bästa 32" LCD mot en grym 32" bildrörstv så skulle jag tro att LCD:n får stryk, men så fort man går upp i storlek med samma källa så måste man tänka på att det alltid blir grynigare.
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Men sen ska man ju inte gå till Siba, OnOff eller liknande skitställen och kolla på TV. Dom matar ju inte precis apparaterna med bra grejer där alltid. Sist jag var där och kollade hade dom nån "HD-film" som såg sämre ut än en antennsändning på min brorsas billighets-32".
|
Nja, jag håller inte riktigt med. Så länge man har likadan insignal så kan man ju bedöma svärta, kontrast, hur rörelse hanteras osv apparater emellan. Och det är ju det som är viktigt? Man vet ju mer eller mindre att vilken tv som presterar bra på sämre insignal, även presterar bra på högupplöst material.
Sen om man vill sitta och jämföra 1366*768 mot 1920*1080 på 40tummare så kan man i mina ögon gå och lägga sig.