Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-18, 14:07   #11
daja
Mr Bananfjant

dajas avatar

Reg.datum: Jul 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Min mamma har en V40 2004. Den har gått superbra och vi är mkt nöjda med den. När hon skulle köpa ny bil så blev det jag som övertalade henne om en V40, och tro det eller ej gick hon med på det trots att hon alltid sagt att hon ALDRIG skall ha en kombi och ALDRIG en volvo! Men hon är supernöjd.

Enda felet som uppkommit var när en lampa gick sönder och eftersom det är neon så blev det svindyrt, 2000 spänn... tur det gick på nybilsgaranti.

Jag tror det handlar mycket om hur man sköter bilen. Mamma har varit väldigt noggrann, kört lugnt osv så bilen är fortfarande i samma skick som när hon köpte den som ny. Så försök att köpa av någon som troligen skött bilen bra... även om det nu är svårt att veta.

Sen att de nyaste modellerna av V40:n är trettio gånger snyggare än klumpiga V70:s som halva sveriges befolkning kör runt i är ju ett stort plus i kanten... Snygg inredning också, vi provkörde en V50 nåt år efter och fyfan vilken hemsk och ful bil när man satt i den, riktigt plastig och "budgetkänsla".

Nej V40 är ett bra val!
V50 är ju uppföljaren till V40, så att den skulle ha sämre finish eller vara mer plastig än V40 har jag lite svårt att tro, upplevde det inte så när jag åkte med polaren som bytte från 40 till 50.
Att du tycker att V40 är snygg är ju en smaksak, men enligt mig är V40 bland de fulare på marknaden, både exteriört och interiört.
daja är inte uppkopplad   Svara med citat