Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Vilket mastodont pass 
|
Jepp, fina grejjer serru!
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Tjenare, suttit och kollat igenom och tycker att du tränar på lite låga vikter och då utgår jag absolut inte från att du borde va starkare pga längd vikt utan från hur mycket du tar i övningar som chins, dips osv för att väga runt 100 med din längd och klara så mycket där tycker jag är riktigt bra. plus att om du klarar 10 reps på den maxtunga vikten så är det bara att öka nästa pass! bla skrev du för ett tag sen att du körde en 10a på 20kg hantelpress men att det va för tungt, klarar du 10 är det inte för tungt utan för lätt oavsett hur mycket du kämpat för att få upp dom enligt mig.
men du kommer väl antagligen satsa hårdare på motion nu och då kanske det är en nackdel att lägga på dig för mycket muskler så men sen när du börjar köra styrka igen alltså så kan du tänka på det att om du klarar 10 reps så är det bara att öka några kilo nästa pass och sen köra på den vikten tills du klarar 10där åxå sen öka osv!
som sagt stark i chins och dips är du iaf och det är ju två övningar som det är riktigt kul att va stark i då det är i förhållande till kroppsvikten! Kör hårt och lycka till med halvmaran i november.
|
Tack för analysen och berömmet!
Du är inte först med att säga att jag kör på för lätta vikter, och jag börjar inse att ni nog har rätt. Jag kan nog skylla lite på att det är lättare att köra riktigt strikt när jag har lite lättare vikt. Men jag ska testa några pass med "fail" och se hur det känns.
Det är nog ingen risk att jag kommer lägga på mig mer muskler, har tänkt att ligga på kaloriminus fram till halvmaran för att gå ner ca tio kilo fett. Så det kommer bara vara bra att träna hårt både i styrka och löpning.