Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-12, 11:11   #29
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Problemet är att så fort någon börjar ställa kontrollfrågor så försvinner möjligheten att få benämna sin egen politiska läggning. Istället blir det frågeställarens syn på någons politiska läggning. Trance politiska läggning exempelvis är något helt annat i mina ögon än vad man får som svar av honom själv. Du själv är lite svår att få kläm på och min förfrågan var också seriös för övrigt.
Du var seriös med: Sen när har du inte svar på allt?

Syftet med kontrollfrågor här tycker jag är att flera får möjligheten att besvara dem och givetvis även kritisera dem. Det känns som en lämplig grund till en debatt. Just nu kommer det bara att komma fram gammal rost i form av den vanliga retoriken från respektive läger och det ... känns värdelöst.

theoppositescollide> Det är inte jag som tänker på anarkism, det är hultmans fråga som innebär - om man läser frågan alltså - att anarkism kommer in i bilden. Nu menade inte hultman så, det fattar jag med, men genom att ställa hans fråga på sin spets så syns det tydligt att den frågan inte är särskilt intressant. Han syfte var rimligtvis att hårt framställa en stat/statlig "inblandning" som något som alltid är dåligt - individen vet alltid bäst själv.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat