Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-09, 11:18   #1
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Vad gjorde BBB egentligen?

Jag har varit en trogen kund av BBB ADSL i ungefär 8 åtta eller så.
Det har funkat väldigt stabilt, det har varit bra ping till andra länder, och aldrig har jag suttit utan internet.

Jag vet inte när det hände, men jag och mina vänner som har BBB har fått en ping runt 25-30 till svenska leverantörer, medan det tidigare var runt 10-15. Detta kan tyckas vara en skitsak, och det är det egentligen. Men det pekar på vad som har hänt...
När det gäller Europeiska länder så är det ospelbart. Framförallt till Tyskland.
Jag brukar spela DotA på ett invitecommunity och det är folk från hela världen, mycket tyskar bla. Och polaren som bor granne här med comhem sitter och kör felfritt på en tysk host medan jag spikar sönder, det handlar alltså om 3-4 sek långa spikar, varje sekund, och delay på 4-5 sekunder, helt sjukt alltså.

Kompisen sa till mig att BBB routade om allting förut, och det skulle ju förklara varför det är dåligt nu, någon som vet mer om detta? Det måste ju vara århundradets sämsta idiot routing de gjort!

Jag funderar därför på att byta till Telia, eftersom jag vet att deras routing funkar bra i Europa. Men hur funkar de annars med stabilitet etc?

Senast redigerad av shut teh face den 2008-06-09 klockan 11:20.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat