Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-07, 07:54   #14
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Alexlindgren Visa inlägg
Säg din åsikt men undvik att kritisera ledningen. ALDRIG uppskattat i något sammanhang.
Det är skönt att vi har dig på forumet som vet precis hur det är i arbetslivet överallt.

min erfarenhet är att det går att kritisera alla men det måste göras konstruktivt. Inget vinns på att någon förlorar ansiktet. Det går att lägga fram saker så att det blir bra och tas emot bra.

Har ni lyft på locket under planeringsdagar så bör ni fortsätta med att ta tag i situationen. Man kan inte öppna ett sår och lämna det öppet. Det måste sys igen.

Sen ska man som chef aldrig gå in och lösa konflikter åt andra.
man är chef och ska inte ta på sig föräldrarrollen. Då är man fel ute. Det är lätt att tänka att chefen ska lösa allt. På en arbetsplats arbetar förhoppnisvis vuxna personer och dom måste ta sitt ansvar som vuxna. Om jag har problem med något som någon gör så måste jag ta upp det med personen. Jag kan inte lita på att någon annan gör det. Jag kan be om stöd men jag måste stå fast vid det.