|
Att styra upp konflikter på jobbet...
Är just hemkommen efter ett par "utvecklingsdagar" med jobbet, där det lyfts på locket till en del problem. Utan att gå in djupare på den biten kan man väl säga att mina närmaste arbetskamrater inte mått så bra i sin situation, vilket också blir jobbigt för mig(inte minst för att jag bryr mig om att de ska må bra). När problemen tagits upp har de mötts av rätt dålig förståelse och plötsligt är typ alla offer eller martyrer...
Nu kan man ju tycka att chefen borde styra upp det hela, men även om han är bra på många sätt så vet han helt enkelt inte hur han ska lösa den här situationen. För egen del känner jag dock väldigt starkt för att öppna käften och dels säga precis vad jag tycker och dels tala om hur problemet ska lösas.
Problemet för min del är att jag är nyast på stället och dessutom bara extraanställd. Även om klimatet är öppet och det är högt i tak så vetifan hur offensiv jag vågar vara egentligen.
Frågan jag tänkt ställa är alltså hur långt man egentligen kan gå i en sådan situation? Grejen är ju att det påverkar mig i allra högsta grad, även om jag inte är direkt inblandad i det hela.
|