Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-02, 22:09   #4
Cerberos
Registered User

Reg.datum: Feb 2008
Det hade kunnat vara jag som skrev orginaltråden, med enda skillnaden att jag är bra mycket tjockare (strax under 120 kg, jag lade inte om kosten efter att ha tränat 3-4 ggr/vecka sen jag var typ 12 och gick raskt upp), inte har lika hård diet och inte tränar lika mycket.

Det vore såklart kul att omvandla lite av fettet mot muskler under tiden man tränar, så jag tar tacksamt emot tips.

Just nu kör jag främst stång (biceps, bänkpress) och kabelhiss (triceps, bröst, traps), cyklar motionscykel (ca 30-45 minuter per gång), simmar (just nu simmar jag 1 km per gång och försöker pressa tiden för att senare öka längden men bibehålla takten) och kör benövningar i maskin på gymmet.

Detta varierar jag så att jag inte ska bli uttråkad och jag vet att jag skulle kunna optimera mina pass bättre men det är mer värt för mig att faktiskt orka iväg till gymmet/simhallen än att få ut mesta möjliga och jaga siffror, jag har sällan mycket energi över när skola och jobb är avklarat så 2-3 gånger per vecka besöker jag träningsanläggning och 4-5 gånger per vecka gör jag några enkla övningar hemma i samband med att jag duschar. På grund av oregelbundenheten blir det också hyfsat knepigt med mat men jag försöker att alltid äta "nyttigt" och hålla en ganska jämn blodsockernivå även om jag ibland äter en frukost och fyra mellanmål istället för "normalt". Går mycket på känsla här, känner mig tillräckligt påläst för att åtminstone inte gå i några grova fällor.

...det var väl allt, tror jag. Alla enkla tips mottages tacksamt.
Cerberos är inte uppkopplad   Svara med citat