Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-18, 15:59   #13
Greenman
Erfaren Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Originally posted by Skåne
Genom att styrketräna bryter man ner muskler. För att bygga upp dem behöver du protein och för snabbare återhämtning behövs kolhydrater. Har för mig att man ska få i sig detta inom 60 eller 90 minefter träning, ju snarare desto bättre. Man kan ju äta vanlig mat men det blir väldigt stora mängder isf, kanske inte så snällt mot magen.
Bryter ner och bryter ner, det har ju kommit forskningsresultat som pekar på lita andra resultat nyligen iofs....och sen behöver protein, det är ju inte så att det muskelprotein som eventuellt skulle brytas ner försvinner...nu minn jag inte exakta sifrror, men kroppen omsätter en helsickes massa protein dagligen då den bryter ner och bygger upp strukturer, celler mm. Det viktigaste är nog trots allt att proteinintaget över dagen är stort...

Tränade tidgare då jag åt 3 mål per dag och inga gainers eller sånt och gjorde fina ökningar då också....men jag gör bättre ökningar med mer protein efter träning, men det kanske inte är den enskillt viktigaste komponenten för framgång i gymmet, anser jag ivarjefall...

/mvh
Greenman är inte uppkopplad