Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-09, 13:17   #13
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Har du en snygg säng?
Nope. Skall inhandlas. Funtar på att köpa en från IKEA:

Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo Visa inlägg
När du säger känsla för stil, menar du sånt som bara ser spejsat ut, eller vill du ha lite kvalité bakom också? När det gäller typ stekpannor och kastruller finns det väl bara en sak att köpa, Jamie Olivers köksset, en 1.5l kastrull, en 3l gryta och en stekpanna, kostar någonstans mellan 1400 och 1800kr... Ser väl inte så tuffa ut, men kvalité så det skriker om det!
Design och funktion står självklart i fokus. Kikade på Jamie Olivers köksset, men det vore ju roligare att köpa någonting med lite mer ovanligt utseende, även om det säkert är väldigt bra. Hur fastställer du kvaliteten?

Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn Visa inlägg
kolla in wmf´s knivar, grymt bra.
Använder du dem själv? De påminde en hel del om MAC, tycker jag. Själv föredrar jag konstruktioner där kniven är ett enda stycke. Knivar är sannerligen det köksredskap där preferenserna avviker mest

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Damaskerat?

Knivar köper man förhoppningsvis inte för att de är snygga utan för hur väl de passar den egna handen samt vilket stål och härdning de har.
Varför skulle det ena utesluta det andra? Jag är inte rätt person att avgöra vilket stål som är överlägset det andra, men om en kniv kostar 1500 spänn styck så förväntar man sig bra kvalitet. Kai Shun är, åtminstone som jag förstod det, inte gjutna ur samma stycke. Detta leder till att alla knivar får olika mönster på stålet.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat