|
Jag tyckte ändå det var uppenbart att det var mixern det var fel på om line out -> Aktiva datorhögtalare = bra ljud
och line out -> mixer -> Aktiva datorhögtalare = dåligt ljud
Det förutsätter ju dock att 1. Du använder samma utgångar på ljudkortet i båda fallen och att 2. du inte har fuckat upp inställningarna på mixern.
Att det inte blir helt tyst trots att du drar ner hörlursstärkarens reglage i botten kan nog förklaras med tvivelaktig kvalité.
Hur kopplar du på mixerbordet då? Alt 3-4 sa du, jag antar att det är en obalanserad stereokanal, de brukar heta något sådant på såna där mixers. Då är det ju bara att bussa den till main mixen, om det inte görs per automatik, och justera volymen med huvudregeln? Förstår inte riktigt vad som kan gå fel här.
Nu vet jag inte exakt vad du har för mixer, men om den kostar typ 300 spänn och du riskerar att åka på en serviceavgift på 500 och till det reparationsavgift om du inte har garanti kvar, då kanske det inte är värt det?
I mina ögon torde det vara ganska klart att det inte är ljudkortet som krånglar. Förutsatt som sagt att du använder samma utgångar osv i båda fallen.
|